Hoppas Hoppas

OM MORGONPROVERNA ser bra ut och om febern håller sig borta så får jag komma hem IDAG =) Så hoppas hoppas!
Börjar dock känna mig lite smått nervös för att komma hem, för jag är ju inte fit for fight ännu, inte ens i närheten.
Men ska bli underbart att sova i sin egen säng, slippa sjukhuskläderna, äta gott, ha bra kanaler på tvn m.m.

Helt sjukt, det är 20aug i dag och jag har knappt varit ute en dag i augusti, vilken sommar ! Varit sjuk sen den 2a.

Jag tycker ändå min vistelse här har varit helt okej, det har gått tusen gånger bättre än vad jag hade trott. Dessa två veckor här ändå rullat på. Trodde jag skulle ligga och grina mig till sömns på nätterna, men icket.
I början gick ju tiden fort för då var man ju rätt så dålig och sov mest bara igenom dagarna. Det är den sista veckan som dagarna har blivit så långa.

Den värsta dagen här var fredagen (den 7e), när jag fick dränen inopererade. Minns bara morgonen den dagen, minns att smärtan inte var mild.
Jag var livrädd innan operationen och vettskrämd efterråt. Smärtan var en klass för sig.
Nere på intensiven fick jag morfin insprutat varje gång jag skulle på toa.


Om jag skulle någon gång i mitt liv måste operera in drän i lungan fler gånger, så skulle jag kräva att dom söv ner mig och sedan väcka mig en vecka senare när det är dags att ta bort dränen.

Ne, nu orkar jag inte skriva mer. Ligger och väntar på att läkarna ska gå ronden så jag får höra domen.

Idag kommer Maria och äter lunch med mig =)



................................


Kommentarer
Postat av: Emma

Håller tummar och tår för att du får komma hem idag! Kan tänka mig att du är jäkligt less på att stirra på de där väggarna. Vad roligt att boken kom till nytta! =) När man läser går tiden lite snabbare i alla fall.

Kram på dig!

2009-08-20 @ 11:21:53
URL: http://emmathysell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0