ONSDAG !

ONSDAG och jag har varit ledig idag, skönt ! Solen har varit framme hela dagen och det har varit riktigt varmt.
På dagen så gjorde jag och Emilie tacopaj och västerbottensost paj, alltid bra att ha paj i frysen. Sen blev det promenad med Mira och lite solning.

Sen for jag, Elin och Carro ut och åt på båten (inte sjöbris utan den andra), det var super gott =) Sen blev det mjukglass, grymt gott, min första mjukglass i sommar.
Sen när jag kom hem tog jag en skön promenad runt byn.

Snyggast av dom alla !

Bästaste brudarna !

Jag äter gott !

Jobbar helgen =( Men dock bara 11-15 på lördag, och på söndag blir det valpkurs, är fan nervös, men det kommer nog gå bra...
Åhå, jag vill fara på Nolia i helgen, men det finns ingen tid för det =( Få försöka hinna fara dit nästa vecka / helg istället.

Har haft problem med vänstra örat länge och nu har jag fått i högra också, jag hör typ INGET, jag håller på bli tokig. Måste ringa till vårdcentralen igen och säga att det bara bli värre. =/

Ne, är trött, ska nog gå i säng. Är lix ändå bara skit på tvn =/

................................

MÅNDAG

MÅNDAG idag och jag jobbar eftermiddagsvecka, stänger hela veckan. Förutom onsdag då jag är ledig =)
Tycker ändå om eftermiddagsveckorna, för då får man sovmorgon =)
Är så grymt trött på morgonen, helt sjukt, jag har blivit en riktigt sjusovare.

I helgen var man ledig hela helgen, skönt ! På fredagen efter jobbet så blev det grillning + öl (även fast det spöregnade) med Gk, Anna och Tomas, sen for killarna och bastade och jag och Anna satt och surrade, det var en trevlig kväll. =)

På lördag på dagen var Maria hemma =) Jag, Maria och Maria tog en skön promenad, sen drog vi på Häggströms, men hittade dock inget, arrh, håller på bli tokig, är i stort behov att ett snyggt linne/topp, men hittar aldrig något !
På kvällen blev det Norrbyskär, var tänkt på fredagen istället men eftersom det spöregnade så blev det lördag.
Vi tog 18 färjan dit och åt Grill-buffe, blev dock besviken på den, tycker inte buffen var nå speciell alls. =/
Sen var det trubadur där, "Black and White", dom var jätte duktiga, blev till och med dans och allt =)

På söndagen kom Fredrik och Emilie, och jag fick åka vattenskoter för första gången, det var roligt !
Sen blev det skrov till middag och en skräckis, en trevlig kväll.

Lite bilder bjuder jag på =)

Påväg till Norrbyskär !

Jag och Maria

Erik och Samuel

Emma och Carima

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig iordning inför jobbet.

......................

TORSDAG

TORSDAG idag, snart HELG =) Så skönt !
Är ledig hela helgen. =) Imorgon blir det att fara på skäret och äta (räkfrossa) och dricka öl, det ska bli trevligt! Samuel ska spela, trubadur, ska bli roligt !

Igår var jag på bilbingo med Emma, det var trevligt och roligt. Vann dock inget =/ Emma hade tur och vann 200kr =)

Snart har man redan jobbat 2veckor, tiden går så ruskigt fort. Helt sjukt !

Ska gå ut och gå med Mira nu!
Ikväll blire att mysa och se film =) Fast skulle egentligen behöva städa och tvätta, men skjuter på det nån/några dagar till =)

Hejs!

...........................

MÅNDAG !

MÅNDAG idag och jag slutade kl 13, skönt med kortdag =)

Helgen har varit helt okej, jobbade till stängning på fredagen, sen när jag kom hem spelade jag, Linda och Bucki yatzy och åt godis/munkar/chips, gott och trevligt var det =)

På lördagen blev det jobb till kl 16, sen hem och börja fixa med middagen, Tomas och Carima kom och grillade och drack öl, sen senare kom Grunka också. Vi spelade kort och snackade, en trevlig kväll.

Igår på dagen for jag till Öre, hjälpte mamma rensa lite ogräs, umgicks med Bettan och Maria lite. Sen blev det godmat i öre, sen var jag och Peter duktiga och cyklade hem, sen på kvällen blev det film "Änglar och demoner", tyckte den var sådär.

Just nu är jag fast i Öre. Pappa lånade min bil före kl 16 för han skulle handla och han har fortfarande inte kommit hem, vart är han??! Jag som ska hem och äta!

Har nyss varit ute i regnet och gått en "lång" promenad med Mira, det är fan kämpigt att få hon att gå ibland, hon kan vara riktigt tjurig.

Nu har pappa äntligen kommit hem, så nu ska jag dra järnet hem och äta en efterlängtad middag!

Är det något bra på tv ikväll?

............................

TORSDAG

TORSDAG = HELG SNART ! Jobbar dock fredagkväll och lördag till kl 16, missar marknaden och allt =/
Annars så har det gått bra att jobba i veckan, var ledig i tisdag när det var kanonväder.
På tisdagen tog jag, Peter, Fredrik och Emilie båten till Husskär, sen efter ett tag kom Grunka också. Sen efter Husskär så for vi alla på Norrbyskär och åt, det blev Texasburgare med lantpommes, det var himla gott =)

Husskär !

Jag och Emilie

Jag och Peter

Jag och bror

Gott !

Grunka och Emma

Hoppas på solsken på lördag så man kan grilla till middag =)

Mira har varit nere i ett sur-dike idag när hon hjälpte pappa dra ris, hon luktar inte speciellt gott. Dags för en dusch för henne snart !

Jobbet kallar, måste göra mig iordning.

.....................

MÅNDAG !

MÅNDAG = JOBB ! Ska snart dra på jobbet, jobbar till stängning ikväll. Och i och för sig resten av veckan också.

Helgen har varit bra !
I lördags så for vi till Tomas och Carima och grillade . Sen blev det Norrbyskär, var trubadur där och rätt så mycket folk faktiskt . En trevlig kväll !

Har lånat Carimas sol briller =)

På Norrbyskär !

Igår for jag, Fredrik och Emilie till stranden med Mira och badade lite grann . Hon var inte så sugen på bada, mest på att gräva .

Bäst att göra sig iordning för jobbet !

.....................

LÖRDAG

LÖRDAG IDAG och inget spöregn men ingen sol heller.  Sista semester veckan har det inte varit speciellt bra väder. Det var endast onsdag som var hyfsad.

Igår så tog jag mig en promenad i regnet, sen kom Emma och Grunka på middag, det blev porterstek och klyftpotatis och kladdkaka till efterrätt. Sen blev det kortspel, det var en trevlig kväll.

Idag vet jag inte alls vad som händer, var sugen på att fara till Norrbyskär och äta men vädret är ju inte det bästa. =/
Ska mig ut på en promenad i alla fall.

Här kommer lite bilder på snyggingen Mira =)

När vi hämtade henne.

Nu . Visst har hon blivit stor ?

Mira och hennes kompis Hera .

Söt-tjejen .

Ne, bäst att bädda sängen och klä på sig, man kan ju inte gå med morgonrock hela dagen.

....................

SÖNDAG

SÖNDAG och idag har jag varit duktig. Jag har tvättat mängder, jag har rensat ut min garderob (så nu är det fritt fram att inhandla nya kläder) , dammsugat och torkat golven.
Tog sovmorgon i morse till efter kl 10 och igår sovmorgon till kl 11 ungefär =) Skönt att sova länge, men samtidigt så känner man sig nästa trött hela dagen och att man inte hinner göra allt man vill. (för att man sovit bort halva dan)

Är SÅÅÅÅ grymt sugen på att beställa ett skrov och äta till middag, hur gott hade inte det varit. Men det lutar nog åt att det blir tråkig middag, typ makaroner och korv.  =/

Ikväll har jag då bestämt mig för att äta chips och godis, och bara se på film och mysa =)

Ifredags så for vi ut till snöan (Peters familjs stuga) med Tomas och Carima. Vi grillade, spelade kort och maxi-yatzy och drack vin, det var en mycket trevlig kväll.

Igår på dagen hände inte mycket, vi gick ut och gick det var ungefär allt vi hann göra på förmiddagen. Var tänkt att vi skulle se båttävling på dagen och sen äta på Norrbyskär, men vädret var inte det bästa.
Sen blev vi bortbjudna på middag hos Fredrik och Emilie, grymt god mat. Det blev en trevlig kväll med repmånad och kort-spel.

Efter detta kort dog min kära kamera =( Känns surt. Men idag har Peter beställt en ny åt mig, så det ska bli kul med en ny kamera. Längtar tills jag får hem den =) Den borde komma på tisdag eller onsdag.

Tyckte denna choklad var himla god =)

Imorgon börjar min sista vecka på semstern, känns tugnt. Varför kan det inte vara för evigt?
Så i veckan ska jag försöka ha hur kul som helst =)

Ne, bäst att börja bege sig hemåt och göra nån tråkig mat.

....................

LITE BILDER

HÄR KOMMER LITE BILDER!

I fredags när vi var och åkte båt.

I lördags när jag var ute och åt med Vicky, Jenny och Frida.

Fest hos oss igår, Krisch födelsedag!

Ska bada/duscha Mira ikväll, undra hur det kommer att gå. =) Ska bli kul =)
Vi ska till vetrinären imorgon och få spruta.

Igår hade vi fest hemma hos oss, Krisch fyllde år.
Det var trevligt, blev rätt så lugnt för min del, skönt.
Man slapp vara bakis idag =)

Idag har jag legat ute i solen och läst, sen var jag duktig och cyklade till öre.
Peter har fått igång båten idag, så nu är han och Fredrik ute och åker båt.

SHIT bara en semestervecka kvar nu =(
Gud vad tiden gått fort, helt sjukt. känns som det var i förrgår som man gick på semester.

Ne, nu ska jag vara duktig och dammsuga åt mamma.