FJÄRDE ADVENT !

IDAG TÄNDES DET FJÄRDE LJUSET TILL FRUKOST ! Nu är det inte många dagar kvar, som jag har längtat =)

Tog sovmorgon till 10.30 idag, mycket skönt, det behövdes tro jag.
Har varit i Öre idag. Varit ute på långpromenad med Mira och pappa, riktigt härligt ute faktiskt.
Har försökt ta några fina julkort på Mira men gick inte så himla bra, svårt det där att sitta still med en tomteluva på huvudet. =)
Mamma bjöd (som vanligt) på super god middag, så nu är man proppmätt.
Nu har vi ätit fläskfilé hela helgen, tre olika variationer, i fredags stekt fläskfilé med klyftpotatis och god sås, igår bjöd syster på inbakad fläskfilé och bakpotatis i ugn och idag fläskfilé med persiljasås (vet inte vad rätten heter) och potatistoppar. Tro faktiskt jag skulle kunna leva på enbart fläskfilé =) och smörgåstårta =)

Skulle verkligen behöva storstäda och rensa upp här hemma.. Har bara "snabb" städat dom senaste gångerna, dvs slarv-städat. Känns om det ligger saker lite överallt som man egentligen skulle kunna kasta bort.. Ne, nu när man får lite julledigt så ska jag försöka mig på en storstädning !

Peter det lyllot gick på julleddighet i fredags, tänk om man själv hade sån tur.

Nu ser vi film, Falskt Alibi, hoppas den är sevärd !


Mira hälsar god jul till er alla !








...................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0