Vaccinera sig eller inte ???(syster skriver)

Funderar på hur man ska göra med vaccination mot svininfluensan. Låter ju inte direkt så där jätteroligt med vissa biverkningar;

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6015777.ab

Låter inte heller så där superbra, att barn under 3 år inte kommer att vaccineras. Jag är väldigt tveksam till hur jag ska göra. Tror att man kan bli lika sjuk av vaccinet som av själva svininfluensan. Det är ju övervägande stor del som bara får svinisen som en vanlig förkylning. Man kan ju undra, hur det kommer att bli nästa år när en ännu värre flunsa kommer och då har kanske 60% av Sveriges befolkning vaccinerat sig och har egentligen inget immunförsvar mot flunsor. Men samtidigt så har man Malins flunsa färskt i minnet, det var ju inte direkt lajbans. Jag vaccinerar mig gärna om jag slipper dränera lungan och ligga på IVA. Det är som att välja mellan pest eller kolera.

Det skulle ändå inte förvåna mig att när det kommer till min tur så är allt vaccin slut redan ;)

Malin, behöver nog inte fråga ens, visst kommer du att vaccinera dig ????



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0