BROCCOLIPAJ MED BACON !

EN ENKEL OCH SUPER GOD PAJ !

Det här behöver du:
2dl vetemjöl
1dl grahamsmjöl
100g margarin
3-4msk vatten
400g fryst broccoli
60g parmesanost
3dl riven ost
2 ägg
2dl vispgrädde (varje gång jag gjort den har jag tagit mellangrädde eller matlagningsgrädde)
140g bacon

PAJDEG :
2dl vetemjöl
1dl grahamsmjöl
100g margarin
3-4msk vatten

Kör ihop degen i en matberedare.
Låt pajdegen stå i kylskåp i 30min, förgrädda den sen i 10min.

Gör såhär:
Koka broccolin tills stjälkarna är lagomt mjuka.
Låt rinna av ordentligt.

Vispa äggen med osten, det skall bli en ganska tjock smet. Häll i grädden.
Dela baconet och stek.

Placera broccolin & baconet i pajskalet, häll ostsåsen över och grädda i 225grader till ytan blivit gyllenbrun. (ca 10-20min)

Servera med en god sallad!






..................

Kommentarer
Postat av: Vickan

Tack sötnos!

2010-04-15 @ 15:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0