TACOPAJ

VÄLDIGT ENKEL OCH GOD TACOSPAJ !


Det här behöver du:
2 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
100g kallt margarin
Tomater
Tacosås, 1 burk (mild, medium eller hot)
Köttfärs
Tacoskrydda, 1 påse (till köttfärs)
Riven ost
Lätt creme fraiche, 1 burk

PAJDEG:
2dl vetemjöl
1dl grahamsmjöl
100g margarin
3-4msk vatten

Låt pajdegen stå i kylskåp i 30min, förgrädda den sen i 10min.


TACOPAJ:
Stek köttfärsen och tillsätt tacokrydda.
Blanda tacosås och creme fraiche, (brukar blanda i majs också, blir gott) tillsätt blandningen i köttfärsen.
Tillsätt köttfärsen i pajformen, riven ost och tomat skivor över.
In i ugnen, 200grader, 20-25min.






.......................

Kommentarer
Postat av: Caroline

Tack för en super god middag! Vad bra att du la ut receptet, tappade bort det när jag fick det tidigare av dig. Pusspuss :)

2010-03-23 @ 22:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0